.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چرا هله‌هوله‌ها ما را چاق می‌کنند؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد قندهایی موسوم به فراکتوز در هله‌هوله‌ها و غذاهای آماده باعث می‌شوند سلول‌های چربی خاصی در بدن سریع‌تر از گذشته تقسیم شوند که این عامل می‌تواند یکی از دلایل مهم بروز چاقی در میان کودکان و بزرگسالان باشد.

فراکتوز در بسیاری از مواد غذایی از جمله نوشیدنی‌های شیرین، شکلات‌ها و بسیاری از غذاهای فرآوری شده استفاده می‌شود.
کری گانس سخنگوی سازمان دیابت آمریکا در این باره گفت: البته نمی‌توان با انجام یک تحقیق به طور قطع در این باره صحبت کرد. چاقی یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های دنیای امروز است. چاقی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم، بیماری‌های قلبی و بسیاری دیگر از بیماری‌های را افزایش دهد.
امروزه ما بیش از گذشته شاهد ابتلای کودکان به دیابت هستیم. دلیل این موضوع آن است که کودکان ما در حال چاق شدن هستند. حتی ما امروزه شاهد ابتلای کودکان و نوجوانان به بیماری‌های قلبی هستیم که این زنگ خطر بسیار جدی را برای ما به صدا درآورده است.
هم‌چنین کارشناسان متوجه افزایش تعداد ابتلای کودکان به فشار خون و کلسترول بالا در عصر حاضر شده‌اند.
گانس معتقد است: شاید این اولین نسلی باشد که عمر طولانی‌تر از پدران خود نداشته باشد. تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه بریستول در بریتانیا نشان می‌دهد که مصرف این غذاها باعث می‌شوند سلول‌های بدن در نهایت تبدیل به سلول‌های چربی شوند و کودکان با وزن نرمال را به کودکان دارای اضافه وزن تبدیل می‌کند.
گانس در این باره گفت: پیام این تحقیقات مصرف مواد شیرین و انواع مختلفی از قندهاست. ما بیش از گذشته در حال مصرف این مواد هستیم که بسیار بیش‌تر از نیاز بدن به ما کالری می‌دهند. نتیجه این موضوع اضافه وزن خواهد بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.